Fi de campanya a Arenys de Mar. Comunicat d'Esquerra Arenys

Avui, 20 de maig de 2011, dia de tancament de la campanya electoral de les municipals 2011, Esquerra reivindica una nova manera de fer política, que s'adigui amb la nostra manera de fer i de ser, basada en el respecte i sense haver de buscar la polèmica per fer veure quines són les nostres propostes electorals.

En primer lloc, arran d'un seguit d'informacions difoses a propòsit del debat organitzat per la UBICA que va tenir lloc dijous, Esquerra d'Arenys de Mar vol aclarir diverses qüestions.

En primer lloc, que si el nostre cap de llista, el Sr. Jordi Pera, no va poder ser present en aquell debat va ser per incompatibilitat d'agenda. Cal remarcar que tota la resta de debats electorals organitzats tant per Ràdio Arenys com pel Grup de Debat i Tertúlia com per La Llotja han avisat els ponents amb suficient temps per evitar, justament, aquest problemes d'agenda. Tenint en compte aquest inconvenient i que la resta de partits hi presentaven els respectius caps de llista, no ens va semblar que aportar-hi un altre membre de la llista ens deixés en la igualtat de condicions que totes les organitzacions polítiques, a priori, defensem.

En segon lloc, considerem que els temes de comerç ja havien estat tractats en els anteriors debats quan es va parlar de la crisi i de promoció econòmica, per la qual cosa, si bé tot debat organitzat amb temps, amb consens i amb garanties d'igualtat és ben rebut, no compartim els arguments dels qui pensen que el debat era necessari. En qualsevol cas, al web d'Esquerra (www.esquerra.cat/arenysmar) no només hi ha el programa que heu pogut veure imprès, sinó l'argumentari sencer del partit a Arenys de Mar, amb propostes concretes cap al comerç desenvolupades extensament.

D'altra banda, també volem deixar constància que, tot i que el debat s'havia de centrar en propostes per al comerç, també s'hi va acabar parlant extensament de la recollida selectiva de la brossa malgrat l'absència d'Esquerra, que ha estat qui ha liderat aquest projecte que ha convertit Arenys de Mar en una vila més sostenible.

En tercer lloc, lamentem l'ús partidista que s'ha fet de la difusió d'aquest debat i de l'assistència o absència d'uns partits o altres, així com també algunes acusacions que ens han adreçat en el sentit d'intentar boicotejar-lo. A Esquerra tan sols constatem que el Sr. Àlex Acero és actualment president de la UBICA i cap de llista del Bloc Municipal i que això no li va ser obstacle per participar com a ponent en aquell debat. I lluny d'intentar no polemitzar sobre aquesta qüestió, ha estat precisament des de la seva formació i des dels perfils de twitter de @femvia i d'un dels seus membres, @adrimnet (Rafa Fernández) des d'on s'ha fet aquest ús partidista i aquestes acusacions de boicot, com mostren diverses notes publicades a twitter (exemple 1, exemple 2, exemple 3).

En quart lloc, lamentem també les paraules del Sr. Àlex Acero, que a la llista de correu Arenyautes es va adreçar al Sr. Marc Soler en els termes següents: “Plegui Sr. Soler, plegui i desaparegui del mapa, persones com vostè desacrediten la funció dels polítics locals, començant per les persones que l'acompanyen a la llista electoral del seu grup.” Des d'Esquerra continuem apostant per una altra manera de fer política i de comunicar la política que no passa en absolut per exemples com aquest.

En cinquè lloc, defensem la gestió del Sr. Marc Soler des de la Regidoria de Promoció Local i lamentem que algunes formacions hagin estimulat un sector del comerç arenyenc a enfrontar-se amb el regidor, el balanç de la tasca del qual inclou el projecte de Centre Comercial a Cel Obert, l'adaptació del mercat municipal a uns horaris més adequats, les campanyes promocionals, la col·laboració amb els restauradors, la incorporació d'Arenys a les rutes comarcals i nacionals, la dinamització del Calamarenys amb subhastes públiques de peix, exposicions de pesca artesanal, la sortida a concurs públic de la gestió de les guinguetes de les platges que abans es donaven a dit o el Pla Estratègic de la Vila entre moltes altres accions.

Finalment, des d'Esquerra també volem fer públiques les despeses de la campanya electoral, que han ascendit a 4.583 euros. D'aquests, 3.100 han estat destinats al programa electoral, que hem repartit casa per casa i que ha estat la nostra manera de donar a conèixer tant les persones que integrem la llista com les propostes que desitgem portar a terme. Els 1.483 euros restants s'han destinat a cartells i material imprès. Val a dir que aquests diners han sortit de les finances de la secció local d'Esquerra, que es nodreix de la quota dels militants i les aportacions del grup municipal d'Esquerra a Arenys de Mar. No hem fet inflables, ni xocolatades, ni hem repartit cap mena d'objecte, ni hem fet grans actes de campanya. Només el sopar amb què avui cloem la campanya.

Així posem punt final a la nostra campanya electoral. Amb la voluntat que la jornada electoral transcorri amb tota normalitat i amb una elevada participació.

A Esquerra Arenys de Mar, passi el que passi diumenge, som persones que toquem de peus a terra, que seguirem tocant-hi. I, com també diu el nostre eslògan, sempre hi som i hi serem per ser al costat de tots els arenyencs, com sempre hem fet, preocupant-nos pel nostre poble.