Resum excursió Prats de Lluçanès i Sta. Maria de LLuçà

Vam sortir d’Arenys de Mar a les 8 del matí, direcció a Prats de Lluçanès. Petita població situada en el Lluçanès comarca d’Osona, allí vam fer parada i fonda mai millor dit a “Cal Quico” Restaurant situat al peu del Monestir de Nostra Sra. De Lourdes, des d’on es pot gaudir d’una vista excepcional. Ens van servir un bon esmorzar a base de pa amb tomàquet , embotits i truita de patates.
Tot seguit vam seguir excursió cap a Sant Quirze de Besora per visitar les destil•leries Bosch, on ens van explicar la fabricació de la Ratafia, a continuació vàrem poder fer un tast de la mateixa.
De tornada, parada a Perafita per comprar coques i la cosa es va allargar amb fuets formatges i un llarg etc.
I per fi, el Monestir de Santa Maria de Lluçà, romànic barroc, declarat be cultural d’interès nacional. És sens dubte el més notable edifici arqueològic i històric del Lluçanès. Està situat al terme de Lluçà, Voltada per masies, conreus, boscos i pastures
L'església és un edifici d'una sola nau amb un absis semicircular. El petit claustre és de planta irregular rodejat de 22 capitells, la iconografia dels quals és de motius zoomòrfics i vegetals, només hi ha un capitell amb una imatge antropomòrfica.
Al Museu Episcopal de Vic es conserva el frontal i laterals d'altar i una creu de fusta policromada del segle XIII dels que en podem veure les rèpliques in situ.
I ja de nou a “Cal Quico”, ens esperava una cargolada a la llauna deliciosa amb una salsa d’ametlla i romaní que hi cantaven els àngels.
En acabat el dinar i la sobretaula, uns quans es van quedar a fer una mica de ballaruga i d’altres vam pujar fins el Monestir de Nostra Senyora de Lourdes, que fou erigit el 1881 . Des d’allí es pot gaudir d’una vista magnífica.
I ja contents i feliços tornada cap a casa.